nedelja, 17. marec 2013

Mame na preizkušnji



Napadli so nas virusi. Takšni, ki bi se jim lahko reklo tudi "selektivna gluhota" ali "pravila so nebodigatreba, ki si jih je izmislila mami, ki uživa v tem, da muči in sekira svet okoli sebe". Govorim seveda o podmladku, ki iz superkida prehaja v obdobje osamosvajanja. Za starša je kar šok (vsaj zame), ko se praktično čez noč spremeni, prej sicer dokaj pravila in dogovore spoštujoč otrok, v bitje, ki
a) ali trpi za popolno gluhoto ali pa
b) zelo dobro sliši, a strašno vneto jezika, uri svoje retorične sposobnosti, išče luknje v zakonih in lovi mamo na vejice in pike.
Prav nič od tega ni fajn. PIKA.
Stvari, ki so bile še do nedavnega nekako jasne in samoumevne, so pozabljene. Posledično doživljam tiste čudovite trenutke materinstva, ki vključujejo pretirano glasno govorjenje (beri vpitje), pretirano pogosto ponavljanje enih in istih stavkov ter močno gestikuliranje.
Zdi se mi, da sem vzgojno popolnoma neučinkovita. Po 3x na dan se mi zgodi, da pozabim vse, kar sem se o vzgoji naučila v svoji dvajsetletni pedagoški karieri, vse v kar verjamem in znam tako dobro svetovati drugim:)
Pa sem zadnjič dobila pojasnilo. Po 15 minutnem zbranem, jasnem, glasnem, smiselnem in strokovnem govoru, ki je vključeval le grajanje dejanj in nikakor ne osebe, govoru, ki bi mi ga lahko zavidali politiki, mi je mali rekel: "Mami, ampak jaz hočem bit v redu, ampak kaj, ko v trenutku pozabim vse, kar mi rečeš!"
Nova diagnoza torej: amnezija!

Zgornji je za mamo. Mojo. Ker je vse to preživela! Hvala ti!

Imejte se radi!

Maja

23 komentarjev:

  1. ???? Vprašaji zato, ker sem polna vprašajev, kako to narediš???? Kar zavidam ti (malce, ne prehudo), kakšne oblike in barve ustvariš s polijem. Meji ne čudež!
    Prejšnjo soboto, včeraj in še ena sobota je pred mano, ko poslušam predavanja Izzivi starševstva. In govorijo o vsem tem, o čemer pišeš :) Vajin "mali" vaju tako izziva, ker ve, kaj zmoreta ...

    OdgovoriIzbriši
  2. Čudovit angelček simbol vere in upanja, da bo vse v kar danes vlagaš, jutri dobra naložba! BO! Čeprav zaenkrat kaže vse prej kot dobro.Prečudovito izdelano, še lepše napisano. Meni oboje pisano na kožo:)

    OdgovoriIzbriši
  3. Prečudovit izdelek.
    Vse kar si napisala mi je zelo poznano .... a je na srečo že za menoj. Lp

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja, ja, amnezija, gluhota, slepota, ignoranca, jezikanje, trmoglavost, zapiranje v sobo ... dobrodošla v klub :) Ni lahko, si pa čistim glasilke in grem včasih že sama sebi na živce, ker kar naprej ponavljam ene in iste stvari kot kakšno mantro ... A le za koga?

    Angel za mamo pa je seveda prekrasen! Super teksture in patiniranje. Občudujem, kakšne barve ti uspe namešati.

    OdgovoriIzbriši
  5. Angel za mamo je prekrasen.
    Tudi meni se zadnje čase motajo iste misli po glavi - poslušen in ubogljiv otrok postaja pravi vražiček in jaz pozabljam na vse pedagoške prijeme ter vpijem in se stalno ponavljam, včasih tudi barantam ... in slišim mamine besede, tiste, ki naj bi jih jaz nikoli ne izrekla svojemu otroku ... pa smo tam!

    OdgovoriIzbriši
  6. Tvoje misli vedno z užitkom preberem, saj znaš med kruto življenjsko realnostjo prijetno vplesti ščepec ironije. Da o izdelkih sploh ne govorim - fantastično.

    OdgovoriIzbriši
  7. Maja, tu smo tudi mi, dogaja se, dogaja...sem ravno tisti dan, ko si naredila objavo o rumenkotih imela enega takih "naseponosnih" govorov, ki se je tisti dan zaključil prav podobno kot tale tvoj. Zato sem komentar malo odložila, sem morala v redu pomisliti, koliko sem sploh (še) rumenko... Baza v meni že..., sem se nasmejala tvojemu načinu, kako si to opisala, neverjetni so res v iskanju lukenj, lovljenju vejic, pik, izvirnih odgovorih.
    Res si zaslužijo mame takele angele. Neverjetno, kaj si spet ustvarila.
    Lep teden ti želim, naj bo miren znotraj in živet v občutenju "vredno je". Topel pozdravček:)

    OdgovoriIzbriši
  8. aaaa kakšna umetnina, in to iz polija :-))
    Samo gledam in se čudim tvojim zlatim prstom!

    OdgovoriIzbriši
  9. Resnica o vzgoji in ...... , verjemi, da tudi to kar se ti sedaj zdi, kot da te ne sliši in ignorira, še kako shranjuje v predalček "za prihodnje čase". Tudi pri nas je bilo zelo podobno, potem pa nekega dne pride trenutek, ko ugotoviš, da nič ni bilo zastonj in si rečeš, saj nekaj se je pa prijelo. Res pa je, da prej preteče kar nekaj vode.....:):) Zgornji je tako čudovit, da si ga zlahka predstavljam kot čudovit kipec.

    OdgovoriIzbriši
  10. Obesek je, da te na rit vrže dober! Kaj dober, fantastičen ;)
    Pisanje o govorih in dogovorih pa znano... S tem, da je pri nas tamala že zdej v taki fazi, ker se uči od starejšega, ki še ni najstnik, ampak jezika pa za dva. In potem govorim in razlagam in sprašujem (se mi zdi, da sama sebi) in vsi vse razumemo in vemo in znamo in... Čez 5 minut, bi lahko še 1x vse ponovila. Takrat zadiham, štejem ne več... In trdno verjamem, da se bo kasneje pokazalo, da vse govorjenje pa le ni šlo v steno ;)

    OdgovoriIzbriši
  11. Vuau! Kako lep angel! Sem kar brez besed odtala.

    OdgovoriIzbriši
  12. ha-ha, tudi mi smo že tam, samo jaz ne bi znala tako zanimivo napisati. Nič hudega, če so ostali preživeli, bomo tudi mi ;)
    Lepo bodi(te).

    OdgovoriIzbriši
  13. Uauu kašen čudovit izdelek. Hmhmhm izzivi starševstva... kaj hočemo takle mamo, ampak bomo preživeli in vem, da se v kotičku možgonov nabirajo vse dobronamerne pripombe in nam bo 1x lepo... Pri nas je eden že na tej poti, deklina na sredini - uf ta bo šele trd oreh, mali pa.. mhmhm razneženo bitje, ki živi v svojem svetu :-)

    OdgovoriIzbriši
  14. Hi hi :))) Zanimivo, kako se mame "vračamo" nazaj k našim mamam in jim dobesedno zavidamo vsa leta, ki so jih preživele z nami :))

    Tudi jaz se neizmerno čudim, kakšen preobrat je naredil naš Matevž v treh letih - v prvem razredu je slišal vse okoli sebe, memoriral, edini v razredu vedel, o čem je govorila učiteljica in znal do pike natančno vse ponoviti; v drugem razredu mu je bilo ravno za vse; v tretjem razredu pa pozabi, kaj si mu rekel, v trenutku. Velikokrat se ves zmeden obrne in vpraša: Kaj si že rekla? Tole je za nas očitno obdobje zlatih ribic :))) upam, da ne bo trajalo predolgo :(

    OdgovoriIzbriši
  15. krasen izdelek .. čist tvoj
    glede vzgoje pa ... sem vesela, da nisem edina, ki grem čez to obdobje, žal ti lahko rečem, da se še stopnjuje ... ampak, menda mine, tam nekje pri 20tih ... skratka, al se skrgeraš pa več ne govoriš, al pa preživiš in pozabiš

    OdgovoriIzbriši
  16. Uhh, ko bi te le še velikokrat nasekiral, da kaj tako lepega narediš ♥ ♥ Ne, saj te hecam.. želim si, da ti takele čudovite izdelke ustvariš še velikokrat, ne da bi te moral mali preskušati in opominjati, da z mularijo ni lahko.
    Sicer pa, dobrodošla v klub :) ampak saj baje zrastejo/odrastejo.. in takrat pokažejo, da so vse tisto, kar smo jim v tem obdobju govorile, slišali in razumeli. Torej se splača :) Čistit glasilke, pritiskat na gumb Replay.. :)

    OdgovoriIzbriši
  17. Vsi smo šli skozi to, a smo bili na drugi strani. Takrat nam je bilo všeč. Zdaj je prišel čas, da poslušamo in gledamo z drugega zornega kota. Uf, je to težko. Obesek je lep in spet popoln.

    OdgovoriIzbriši
  18. Uf, sem se ob prebiranju tvojega zapisa zamislila nad tem, kaj vse me še čaka. Smo pa vsi več ali manj enaki, kar se tiče profesionalnosti pri domačih in pri sebi. saj smo ljudje, ki se vedno znova učimo in se preizkušamo in nas preizkušajo - najmlajši imajo poseben radar za to. Obesek je pa čudovit. Tudi jaz se sprašujem, kako to narediš.

    OdgovoriIzbriši
  19. Berem misli Eko mARTine in vidim čudovit blokec, ki ji je polepšal dan. Pripeljal me je na tvoj blog in še mene obdaril s presenečenjem. Našla sem res krasen blog z enkratnimi izdelki! Ne morem se nagledat! Vse, ampak čisto vse mi je všeč! Izdelki, misli, fotografije...lepo.
    Lp

    OdgovoriIzbriši
  20. Poznam to fazo - zelo, zelo dobro. Ti pa lahko povem samo eno, čeprav je amnezija danes, čeprav so ušesa gluha danes - dobra vzgoja nikamor ne gre in ko to obdobje mine (pri nas je trajalo nekaj let) se spet pojavi tisto milo bitje, z vgrajenimi vsemi govorancami, za katere boš imela občutek, da jih nikoli ni slišalo ... in je spet čisto tvoj. Dobra vzgoja ne izgine, ampak je v obdobju odraščanja in osamosvajanja, skrita nekje čisto zadaj in čaka, kdaj bo spet lahko pokazala svoj pravi obraz.
    Angel za mamo pa je prekrasen.

    OdgovoriIzbriši
  21. Sem se morala nasmehniti nad odgovorom, ki ti ga je serviral podmladek. :) Tudi to bo minilo...

    Angelček - fantastičen.

    OdgovoriIzbriši
  22. Ha ha, tale končna diagnoza me je zelo nasmejala. Verjamem pa, da vsakodnevno spopadanje s tem ni enostavno. Ampak tvoji izdelki so pa res čudežni in neverjetni. Ni mi jasno kako narediš, jih pa je noro dobro občudovati. PREKRASNO.

    OdgovoriIzbriši

Hvala, ker ste si vzeli čas!! Vaše spodbude mi veliko pomenijo.