nedelja, 15. maj 2011

Čokoladna torta





Na Sacher torto ali "di torto" vseh čokoljubcev me vežejo čudoviti spomini. Z njo je prežeto moje otroštvo, saj jo je po originalnem receptu pripravljala že moja prababica in je nekakšna naša družinska torta. O babici sem že pisala. Bila je nenadkriljiva kuharica in slaščičarka. Za posebne priložnosti je vedno spekla Sacher torto. Namazala jo je z domačo marelično marmelado, okrasila z drobnimi srebrnimi kroglicami in postregla z domačo vanilijevo kremo. Vrhunec sladkih okusov! Brez nje si slavja nismo znali predstavljati.
Ker je bila moja prababica za tiste čase sila nenavadna, posebna in močna, pa tudi skrivnostna ženska, katere korenine in poznanstva so segale vse do Dunaja, verjamem, da je recept kar se le da podoben originalnemu. Preskočil je celo generacijo in podedovala ga je moja mama. Še vedno ga skrbno čuva, napisanega na sedaj že skoraj pergamentnem papirju, z babičino čudovito, drobno pisavo. Tradicija ostaja in Sacher torto si sedaj zaslužijo le tisti, ki jih ima moja mama najraje! Pravi, da če bi jo spekla prevečkrat, bi njena vrednost izvodenela!
Bojim se, da bo recept spet preskočil celo generacijo, saj meni takšne vrste peka ne gre najbolje od rok. Pa sem se odločila malo potrenirati, v končni fazi si recept močno želim! Moja Saherica je seveda drugačna, nikakor ne bi mogla nasititi čokosnedne družine, mislim pa, da bi bila babi nanjo ponosna. Ker sveda nimam originalnega recepta, sem jo malce priredila. Za okras sem ji dodala čokoladne ostružke, marelične marmelade pa v prvi verziji še nisem namazala, kajti to je moja prva torta in marmeladna tehnika še ni dodelana. V drugi verziji sem jo sicer okrasila s srebrnimi kroglicami, a se mi je zdela prepusta, zato sem dodala banane:)
Babi, obljubim, ko dobim originalni recept, jo spečem tudi 1:1, do takrat pa treniram na poli tortah!

Imejte se radi!

Maja

PS
Tortni podstavek je moje delo: improvizacija delcev za nakit:)

39 komentarjev:

  1. joj, Maja ti ne bo zmanjkalo dobrot za fimo, kajne?le kje najdeš potem še tako majhen krožniček pa žličko,da ne govorim o tortnem podstavku?!
    Kaj naj rečem- ponovno kapo dol in čestitam.

    OdgovoriIzbriši
  2. Draga Maja ja sam mislila da je to prava torta kad sam otvorila tvoj blog:)
    Ti si majstorica od fima!
    Pusa.

    OdgovoriIzbriši
  3. Tudi mene "saherce" spominjajo na otroštvo, rojstne dni... In še zdaj je največkrat na spoderu.
    Čeprav osebno tort ne maram, obožujem pa vonj, izgled, trud in vse, kar spada zraven. Tudi to, kako jih imajo vsi ostali radi.
    In tale tvoja je čudovita - kako si naredila tisti "luknjičast" biskvit, mi ni jasno.

    OdgovoriIzbriši
  4. ti si čist ...nora, kako narediš nekj tako majhnega ..:)))))
    čist za pojest .. samo prehitro bi zmanjkalo ..

    OdgovoriIzbriši
  5. Čisto prava slaščičarka si postala! Mi ni jasno kako lahko narediš tako miceno. Super.

    OdgovoriIzbriši
  6. Maja, s5 sem padla na finto :-) Vrhunski "recept" ♥

    OdgovoriIzbriši
  7. Maja, tako lepo si napisala o babici, da sem postala kar ganjena. Naj te lepi spomini vedno znova popeljejo k njej, ko ti bo težko ali boš kako drugače preizkušana. Takšne babice so zlata vredne, tudi ko jih ni več med nami.
    Da je bila njena saherca nadvse okusna, ti z lahkoto verjamem.
    Čeprav tvoja ni okusna, pa je na pogled prečudovita :) Zdaj sem jo kazala še mojemu dragemu in ni mogel verjeti, da so to sposobni narediti človeški prsi, kaj šele, da je prišlo od Slovenke :) No, zdaj verjame in občuduje!

    OdgovoriIzbriši
  8. Tole torto bi pa zdajle z VELIKIM veselem jedla. Odlične so!In testo izgleda kot pravo. Pa kakšne mrvice!

    Taprava slaščičarka si. Samo še slaščičarno potrebuješ.

    OdgovoriIzbriši
  9. Prav komot bi jo lahko zamenjala za pravo torto. Zame so te tvoje poli umetnije še vedno znanstvena fantastika.

    OdgovoriIzbriši
  10. Še dobro, da si povedala, da je iz polija. Jaz bi jo kar z veseljem zmazala. Sploh saherco, kjer je struktura biskvita res lepo vidna!
    Verjamem pa, da bo original recept enkrat tvoj!

    OdgovoriIzbriši
  11. Prepričana sem bila, da je prava, ko sem odprla objavo ... neverjetno. Samo strmim in se slinim :). Lp

    OdgovoriIzbriši
  12. Pa saj ne morem verjet...da je sploh možno izdelati kaj tako majhnega. In tako lepega, natančnega... Mojstrica si, ni kaj!

    OdgovoriIzbriši
  13. Ajej, kaj naj rečem, ..., da je ta torta mnogo boljša od vseh tisti, ki jih delamo mi! Tvoja je res čisto nekaj drugega :-))
    Kar ne morem se jih nagledat, tako majhni, tako zelo zelo resnični!
    Fantastično delo!!!
    Bravo za podstavek; kaj pa žlička? Le kje si našla tako majhno?

    OdgovoriIzbriši
  14. Sedaj že vem, da si fimoholik in vem da tvoje objave niso "za pojest",vendar se mi vsakič cedijo sline, ker tako odlićno posnemaš originale. Verjamem, da bi ti tudi ta ptava torta uspela brez težav!

    OdgovoriIzbriši
  15. No, za tole saherco mi je pa kar žal, da je tako mini ... še za en pošten grižljaj je ni :-)

    Ne vem, kako ti rata vse tako cini-mini, z vsemi realističnimi detajli. A glavno je, da lahko občudujem vse te sladkosti ...

    OdgovoriIzbriši
  16. Mamma mia! To je pa vrelec idej in odličnih izdelkov... Čudovita torta, podstavek zanjo...Nimam besed. Res si mojstrica!! LP:)

    OdgovoriIzbriši
  17. Pa ti si čisto odpiljena ;) Super kjut torta, ki zgleda kot prava. Samo tisti € zraven, te strezni.
    Ma, kaj govorim, gotovo si nas potegnila in naredila veeeeelik € iz Fima, ki si ga pofotkala z mamino torto ;)-

    OdgovoriIzbriši
  18. Zelo resnično deluje! Zdaj si mi skomine naredila mmmmm, bi pasal en košček!

    OdgovoriIzbriši
  19. Že zgodba sama na sebi e zelo zanimiva, da pa ne govorim o tej tvoji mini mojstrovini. Kot prava to ni dvoma.

    OdgovoriIzbriši
  20. Uf krasne tortičke ... mmmmmmmmmm ... bi jih človek z veseljem zbasal vase ... res si postala čist nora slaščičarka .. in tisto saharco pa tud ni vrag, da nebi spacala enkrat skup ;o)

    OdgovoriIzbriši
  21. Sem totalno razočarana, ker sem najprej na hitro pogledala in bila 100 %, da je za pojest. Imam strašno rada saherce.
    Vedno se čudim in se še kar bom, kako sploh prideš do ideje, da o izvedbi v mini dimenziji sploh ne govorim.
    Ti si res prava fimočarovnička!!!!

    OdgovoriIzbriši
  22. Miiiiislim ... uf, uf, uf!!

    OdgovoriIzbriši
  23. kakve torte :) rado bih ih pojela :D

    OdgovoriIzbriši
  24. Čudovita čokoladna objava.Slikice so mmmmmm......

    OdgovoriIzbriši
  25. Šta reći a ne ponavljati već rečeno!Vidim ja da imam konkurenciju u pravljenju nesvakidašnjih torti ; )

    OdgovoriIzbriši
  26. Ojej kako bi jo... Moja Alja je imela v petek 2. rojstni dan in oči je kupil sadno torto (ta pravo "žur" tortico bo imela šele ta vikend)in je rekla "bljak" ko sem jo vprašala če jo bo. Ja seveda če je pa brez čokolade.. oči no.. Po mojem bi tole tvojo pohrustala tudi če ni prava☺ Res si spretna s temi miniaturcami.

    OdgovoriIzbriši
  27. Res hudo - vaja za živčke delati tako majhne stvari. Perfektne so, še posebej obožujem stojalo - noro!!!

    OdgovoriIzbriši
  28. Joj, jaz sem prvo mislila, da je prava...:-) Se pravi, da je delo odlično narejeno. Vendar je jaz nebi smela nositi ali gledati, ker sem preveč sladkosneda in bi si na vsak način hotela vsakič privoščiti en slasten kos torte.
    Je pa zanimivo, da sem ravno včeraj gledala eno oddajo na RAI 1 kjer je bilo govora o Saherci in Dunaju in so kazali kako jo delajo v originalni slaščičarni in skratka celo zgodbo o njej. Tvoja zgodba o babici je sedaj samo še pika na i.

    OdgovoriIzbriši
  29. Uauuuuuuu. Zgodba o prababici pa tako lepo napisana, da kar kliče še po kakšni knjižni objavi. Sem se ob tem spomnila svoje stare mame in njene dobrote. Hvala ti za to.

    OdgovoriIzbriši
  30. za ponoret lepa je, z marmelado ali brez!

    OdgovoriIzbriši
  31. Hm...tudi tale tortica zna bit zanimiva...

    OdgovoriIzbriši
  32. Uauuu kako je vse mini: mini stojalce, krožnik,žlička košček torte...sacher tudi pri nas zmeraj zažge za rojstne dni!

    OdgovoriIzbriši
  33. Česa tako krasnega še niseve videla. Enostavno nimam besed, le občudujem potihem tvoji dve tortici!

    OdgovoriIzbriši
  34. najprej sem si rekla - pa niiiiii... pa niii noooo... tega naredila... ja, pa si :)
    mojstrovina.

    OdgovoriIzbriši
  35. jao Maja,...kaj naj rečem!!! ne samo, da si si izbrala kraljico med tortami, tako resnična izgleda, da enostavno res nimam več besed... usta imam odprta do tal....

    OdgovoriIzbriši
  36. Nič drugega kot ČESTITAM!!!! Tvoja babi pa verjemi, da bi bila zelo ponosna nate in tudi tam zgoraj sigurno je!!!

    OdgovoriIzbriši
  37. Človek kar ne more verjeti svojim očem. Jaz še vedno ne vem, ali je to res tako majhna tortica - je tisti kovanec poleg nje pravi - original velikost?

    OdgovoriIzbriši
  38. Riquisimos !!!!! me encantan !!!!!

    OdgovoriIzbriši

Hvala, ker ste si vzeli čas!! Vaše spodbude mi veliko pomenijo.