sobota, 5. november 2011

Books






Knjige, takšne in drugačne, tanke, debele, stare, nove, napete, solzave... Že celo življenje me spremljajo in se kot rdeča nit vijejo skozenj. Vedno moje prijateljice, najboljše rešiteljice, vrata v daljne svetove in druge duše. Moja stara mama, pri kateri sem preživela otroštvo, je živela v hiši poleg knjižnice. Cele dneve sem bila tam. To je bila le malo večja soba, z otroškim kotičkom, ki so ga sestavljele knjižne police v obliki črke u, širokim ravno toliko, da je na koncu kraljevala lesena pručka, kamor sem se vsedla. Vse je bilo moje, cel svet. Še vedno se spomnim najljubših naslovov: Zaklad pri samotni roži, Pozor črna marela, Agaton Sax in afera sladka repa... Požirala sem jih... in ko sem prišla do konca, sem začela znova...
Kasneje je bilo delo v knjižnici moje najljubše poletno delo. Raj na zemlji. Lahko sem žigosala knjige, jih ovijala v folijo, kasneje sem jih lahko že zlagala na police. Sanjsko.

Eden mojih največjih in najljubših zakladov, kar jih premorem, je kuharska knjiga iz leta 1868, ki sem jo danes uporabila za kuliso. Knjigo je napisala Magdalena Bleiweisova in pripadala je že moji pra pra babici. Včasih se jo kar bojim vzeti v roke, tako tanki in krhki so že njeni listi. Me pa vedno znova navduši jezik. Takole gre recept za "navadno kuhano meso": Kadar kuhaš 4-5 funtov mesa, skerbi, da dobiš cesarski kos, naglo ga v merzli vodi splahni in potolci z lesenim betcem pri tisti strani, kjer je koža in ga poveži s špago kot štruklje precej terdo, pristavi ga v merzlo vodo, deni zraven malo jeter...

Zadnjič sem s sedmošolci obiskala Semeniško knjižnico v Ljubljani. Že štiri desetletja se moje življenje odvija v tem mestu, pa nisem vedela, da se za debelimi in težkimi vrati, tam med rožnimi stojnicami na ljubljanski tržnici, skrivajo takšni zakladi. Prostor me je navdušil in pustil pod takim vtisom, da je pod mojimi prsti nastala ... no, moja različica knjig...

Imejte se radi!

Maja

32 komentarjev:

  1. Ojojoj, saj veš tudi jaz in knjige je dolga zgodba. Noooree so. Pa ne da se slučajno še odprejo? Eno čist miceno bi nosila kot obesek :-D. Res imaš nore ideje in izpeljane so popolno.

    OdgovoriIzbriši
  2. Kako lepo je bilo podoživeti tvoje otroštvo v svetu knjig. Mene me prav zaboli, ko ljudje rečejo" v knjigah je teorija in ni isto kot življenje".kdo pa piše knjige, če ne ljudje z življenjem??!?!?!?
    Tele tvoje micene knjige so ena nova tvoja enkratna umetnost.sem brez besed.
    si pa lahko kar mislim, kako dragocena ti je kuharska knjiga tvoje pra pra babice.
    vse dobro

    OdgovoriIzbriši
  3. Uf,tole pa je umetnost!!
    Čudovite.


    lp

    OdgovoriIzbriši
  4. Maja, danes sem se odločila - ne bom poskušala dojeti kako to lahko narediš, enostavno bom le občudovala izdelke in požirala tvoje besede. Oboje me navdaja z nenavadno mirnostjo. To potrebujem. Hvala!

    OdgovoriIzbriši
  5. Očitno si prava ljubiteljica knjig in ta dragocenost, ti je bila dana že z bivanjem pri babici v bližini knjižnice. Čudovito si izrazila spoštovanje do knjig v svojih miniaturah. Ne bom se več ponavljala, da ne dojemam kako to narediš, reče lahko le, "kapo dol" in čim prej nam pokaži spet kaj čudovitega. Tako razneži dušo....

    OdgovoriIzbriši
  6. Ohhh, kako bi tele miniaturce lepo pasale na verižico ali pa na knjižno kazalo ♥ ♥ ♥ ♥
    Lepe so in lepo prikazujejo tvojo ljubhezen do knjig.

    OdgovoriIzbriši
  7. Sedaj samo še strmim in občudujem. Vrhunsko ♥♥♥. Lp

    OdgovoriIzbriši
  8. Knjige so tudi moja strast. Ko dobim v roke kakšno zanimivo je ni reči, ki bi me zvlekla stran. Tvojih se žal ne da prebirati, so pa prava umetnina in prava paša za oči.

    OdgovoriIzbriši
  9. Te knjige me spomnijo na trgovino s starimi knjigami, ki sva jo obiskale v Londonu. Kot bi se prestvil v drug prostor in čas. Enkratno.

    Prav čudim se od kje jemlješ vse ideje.

    OdgovoriIzbriši
  10. Joj, fantastično - tvoje mini micene in tvoj zapis o knjigah (tisti del o otroštvu je tak, kot bi ga pisala Dahlova Matilda, ko bi že odrasla). In jezik iz kuharske knjige! In še enkrat VAU za knjigice! Neverjetna si!

    OdgovoriIzbriši
  11. Knjige so tudi moja velika ljubezen in veselje :)In biti knjižničarka je en tak krasen poklic.
    Hvala za tvoje razmišljanje.
    Knjigice pa so občudovanja vredne. Kar načuditi se ne morem, kaj si ustvarila!

    OdgovoriIzbriši
  12. Joooj! Kako ti sve ovo lepo radis ;) Svaka ti cast na ovako lepim minijaturama :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Glede na to, da tudi sama obožujem knjige, me je tale tvoj post navdušil zaradi dveh stvari. Prva je ta, da si imela tako veliko srečo, da si veliko svojega otroštva preživela v tisti knjižnici, po moje bi se dalo kar kakšen film posneti o tem in o tvoji domišljiji, ki te je takrat prevzemala. :)))

    Drugo pa so seveda te drobne knjigice, ki so tako fantastično narejene, s takim starinskim pridihom. Je možno kakšno kupiti, da bi jo uporabila kot obesek na verižici? Zelo se mi dopade na primer tista, kjer piše POT.

    OdgovoriIzbriši
  14. Ja sej no...?
    A se lahko še čemu čudim?
    Tole je naravnost fantastično.

    OdgovoriIzbriši
  15. Knjige so vsaj pri nas zaenkrat še v škatlah, ker čakamo knjižne omare. So pa zato tele tvoje miniaturne knjigice krasne! Pa še tako elegantno postarane, da kar začutiš tisti žlahtni vonj ...

    OdgovoriIzbriši
  16. Čudovite so tvoje majhne knjige. Stare in prežete s posebnim vonjem pa so izreden vir inspiracije. Tudi moja zakladnica premore eno takšno staro iz leta...hm..gospodovega :)(moram pokukat).

    OdgovoriIzbriši
  17. Ohhhh, tokrat sem pa brez besed. Totalno zame objava :D

    OdgovoriIzbriši
  18. Na knjige bi pa tudi mene dobila ;)! Všeč so mi na kvadrat, še posebej kakšne stare, seveda. Jaz sem bila letos v največji (samostanski) knjižnici na svetu(!!) - komaj so me spravili ven!
    O starem jeziku pa sploh ne bi govorila. Meni je preeeekraaaseeen, zato marsikdaj ne razumem vseh teh sodobnih mojstrov, ki uporabljajo tujke, kletvice in druge robate besede, ki te ne popeljejo v melodični svet harmonije in sožitja... Aaaaah...
    Tvoje knjigice so vsekakor odraz tvoje ljubezni do knjig. Popolne! Meni so še dvojno všeč, ker so čokoladne barve ;).

    OdgovoriIzbriši
  19. Ježešna!!!! Ko že mislim, to je nemogoče!!!! Evo , pa mi pokažeš spet kaj šeboljnemogočega!! Pa kako ti to delaš? A s pinceto, a pod lupo,...???

    OdgovoriIzbriši
  20. In tudi tele tvoje mini knjige so neverjetne! Tudi jaz si življenja brez njih ne predstavljam, otroštva pa sploh.

    In ja, tista knjižnica je res nekaj posebnega, pravi zaklad, marsikdo ne ve zanjo, kar je škoda.

    OdgovoriIzbriši
  21. Krasne knjige, spet en presežek izpod tvojih rok :-))
    Fantastično izgledajo, res kot čisto prave!
    Kaj če bi ti imela kakšno delavnico, ker k tebi bi pa z veseljem prišla! Že zato, da bi lahko tvoje umetnine tudi občutila :-))
    Ko vidim te tvoje izdelke me tako povleče k fimu.

    OdgovoriIzbriši
  22. Maja kakšne mojstrovine si spet ustvarila. Zapis pa prelep. Sem se kar vrnila v otroštvo s tabo in se te kar predstavljam zaverovano v napete knjige na majhni pručki ...

    OdgovoriIzbriši
  23. Krasna polička mini poli knjigic ... in res mora biti poseben občutek imeti v lasti tako dragoceno družinsko knjigo ... pri tebi se vedno najde kaj skrajno zanimivega .. ;o)

    OdgovoriIzbriši
  24. I can't understand a word of this, but those books?? Adorable! :)

    OdgovoriIzbriši
  25. Draga Maja, po dolgem času te spet toplo pozdravljam na tvojem blogu. Preprosto se ne morem nagledati vseh tvojih že čudežnih stvaritev. Enkratne knjigice, kot bi bile z dušo, sporočilne, starinske in s ta pravo vsebino. Zdi se mi, da kar voham njihov vnoj in zaprašeno vsebino. Pa vsi ti piškotki iz prejšnjih objav in hišice. Enkratna si in tvoji izdelki prav tako.
    Ob zapisu o nakupovanju oblačil pa sem se spet lahko samo nasmehnila, kako smo si podobne... Kolikokrat sama sebi zamrmram v brk, same cunje...he...he...
    Lepo bodi in se že veselim tvojih nadaljnjih objav:))))LP s srčkom:)

    OdgovoriIzbriši
  26. Woow predivno, kakve preslatke knjigice, prava si umjetnica, bravo!
    Lijep ti pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  27. Ne vem, ali si opazila, ampak si bila objavljena v včerajšnjem Svetu ;)

    OdgovoriIzbriši
  28. Tudi meni so knjige všeč in tvoje so res nekaj posebnega. Tako majcene in vseeno tako modre..... Prelepe so in vsakdo bi si jih želel imeti na svoji knjižni polici!!!!! Tvopje miniature so več kot umetnine!

    OdgovoriIzbriši
  29. Lepe knjigice. Kot vse, kar narediš. In ja, spet lahko komentiram. Jeeeeee!

    OdgovoriIzbriši

Hvala, ker ste si vzeli čas!! Vaše spodbude mi veliko pomenijo.